10 клас Громадянська освіта

30 травня 2022


Тема 3. Україна – член європейського та світового співтовариства

Виконати завдання 6,7,8. с. 183 (буде зараховано як підсумкова за 2 семестр, і кидаємо на пошту. В блозі прописана на головній.)


20 травня 2022


Тема: Міжнародні відносини та міжнародне право



ВІДЕОУРОК


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: тема 2 с. 172-178, зав. 14 с.178.



9 травня 2022 (за пт і пн)


Тема: Інтеграція та глобалізація


Яким є вплив глобалізаційних процесів на суспільне життя


Домашнє завдання: Тема 1 с. 160-167. зав.10 с. 171 в зошит.



2 травня 2022


Практичне заняття "Створюємо бізнес - план власного підприємства"


Хід заняття:

Крок 1. Складіть у зошиті якомога більший перелік ваших умінь, захоплень, мрій відповідно до наведеної таблиці:

Я умію добре робити         Я цим захоплююсь               Я про це мрію




Крок 2. Виберіть той вид діяльності, що є у всіх трьох колонках таблиці. І підкресліть його.

Крок 3. Складіть перелік того, що в обраній вами сфері діяльності ви можете:

- виробляти нове;

- перепродавати вже існуюче на ринку;

- надавати послуги.

Крок 4. Сформулюйте бізнес-ідею.

Крок 5. Підготуйте відповіді на питання, що наведені в таблиці "Алгоритм започаткування власної справи".

Крок 6. Підготуйте електронну презентацію вашого проекту бізнесу.



29 квітня 2022


Тема: Корупція. Боротьба з корупцією.

П’ять способів боротьби з корупцією: Антикорупційна школа надає українським активістам ефективні інструменти



Домашнє завдання: 

Опрацювати тему 7 с. 152-155. ПИСЬМОВО зав. 12 с.155


25 квітня 2022


Тема: Лобіювання інтересів

Мета уроку: Дидактична: з’ясувати вімінність між поняттями «законний захист власних інтересів», «лобізм», «корупція», розглянути причини, види корупції, дослідити прояви корупції, наслідки для економіки і суспільства в цілому. Розвивальна: розвивати мислення, пам’ять, творчі здібності;  вдосконалювати вміння учнів працювати в групах, аналізувати інформативний матеріал, робити висновки. Виховна:виховувати громадянську і правову культуру  учнівтолерантність і вміння слухати опонента.



1.Лобіювання

Часто люди співвідносять поняття лобізму з корупцією, однак лобізм далеко не завжди передбачає підкуп чиновників. У розвинутих країнах діяльність лобістів регламентована законом. В Україні легалізувати лобізм досі не вдалося.

Лобіювання – це практика просування інтересів різноманітних фінансово-промислових груп, неурядових організацій чи етнічних спільнот для досягнення певного рішення. Лобісти можуть відстоювати державні інтереси на міжнародній арені або громадські чи приватні інтереси всередині держави.

ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ? Діяльність лобістів найчастіше спрямована на досягнення мети, поставленої зацікавленою групою. Це може бути ухвалення необхідного законопроекту або ж, навпаки, скасування якихось нормативно-правових актів. Суб’єктами лобіювання можуть виступати різноманітні асоціації (наприклад, Всеукраїнська асоціація фінансових компаній, Асоціація правників України, Асоціація підприємств інформаційних технологій України або Українська Зернова Асоціація). Але суб’єктами лобіювання далеко не завжди є великий бізнес, який намагається ухвалити вигідний для себе закон. Задача лобістів полягає у роботі з державними органами, групами впливу та медіа. Результат цієї роботи – досягнення поставленої мети (ухвалення необхідного рішення). У тій чи іншій формі лобізм існує в усіх країнах світу.У США закон про лобіювання був ухвалений ще в 1946 році. Він регулює процеси, пов’язані з діяльністю лобістів, фіксує їхнє винагородження. У країні діє реєстр лобістів, які представляють інтереси тієї чи іншої компанії або групи.

ЛОБІЗМ В УКРАЇНІ. Суб’єкти, які ініціюють розвиток лобізму в Україні, вже протягом п’яти років проводять просвітницьку роботу в цьому напрямку. Лобіювання не означає незаконний підкуп чи тиск на владу для ухвалення необхідного рішення.Наприклад: робота різноманітних асоціацій, які домагаються поставлених цілей в абсолютно прозорий спосіб: аналітика, написання законопроектів та нормативно-правових актів, комунікація з владою, медіа-комунікації.

Розвиток інституції лобіювання в Україні відбувається, хоч і не закріплений законом, подібні інституції можуть розвиватися десятиліттями. Щодо фінансування суб’єктів лобіювання, експерт пояснює, що вирішення та просування різних питань вартує по-різному. Є асоціації, які витрачають 5-10 тис. доларів на рік і просувають свої інтереси. Інші витрачають до мільйона доларів на роботу. Наприклад, коли необхідно налагодити роботу із зовнішнім вектором, працювати з Європарламентом та Єврокомісією, працювати з лобіюванням в Америці, реєструючи лобістську активність. Хтось організовує громадські рухи виключно на волонтерських засадах.

ВИСНОВОК. Лобіювання у розвинутих країнах є інструментом співпраці та комунікації, який призводить до ухвалення прогресивних рішень, вигідних як бізнесу, так і суспільству. Його узаконення має реальні шанси вплинути на скорочення корупції, адже питання можна буде вирішувати дешевше та у законний спосіб.Отже, в Україні не існує законів , що регулюють лобістську діяльність.


Що таке лобізм?



Домашнє завдання: Опрацювати тему 7 с. 152-153


22 квітня 2022


Тема: Ринок праці


Що продається на ринку праці

Домашнє завдання: тема 6 с. 149-151. зав. 9 (напишіть свої думки щодо цього, без дебатів) 10 с. 151.


18 квітня 2022


Тема: Підприємництво


В чому полягає суть підприємництва

Домашнє завдання: тема 5 с. 146-148. зав. 5, 8, с. 148.


15 квітня 2022


Тема: Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження.


Домогосподарство на ринку грошей

Домашнє завдання: с. 144-145, зав. 10 с. 145


11 квітня 2022

Тема: Економіка домогосподарства


Домашнє господарство як власник і споживач


Домашнє завдання:  Тема 4 с. 142-144


8 квітня 2022


Тема: Державний бюджет, податки, напрямки видатків.


ВІДЕОУРОК


Домашнє завдання: Запишіть про найвідоміші в історії види податків, як їх називали. (аркуш 1.5)



4 квітня 2022




Тема: Функції держави в ринковій економіці


ЕКОНОМІЧНІ ФУНКЦІЇ ДЕРЖАВИ презентація відео

Домашнє завдання: коротко прописати основні функції держави в економіці та її вплив на економіку в цілому. (навести позитивні і негативні приклади впливу держави на економіку(можна з історії)).

1 квітня 2022


Тема: Попит і пропозиція, ринкова ціна, конкуренція.


Як ринковий попит та ринкова пропозиція визначають ціни товарів


28 березня 2022


Тема: Ринкова економіка


Як працює ринкова економіка


Домашнє завдання: опрацювати тему 3 с. 134, розібратися в поняттях попит та пропозиція, можна записати, 9,10,11 зробити.


25 березня 2022


Тема: Сталий розвиток


ВІДЕОУРОК


Домашнє завдання: опрацювати тему 2 с. 130-133, виконати завдання на с. 130 під схемою, в зошит.


21 березня 2022


Тема: Завдання економіки


Для чого потрібна економіка


Домашнє завдання: опрацювати тему 1 с. 126-129, зав. 11 (1- 1,5 аркуші)



4 лютого 2022


Тема: Кіберзлочинність. Особливості захисту прав дітей та молоді в інтернеті.


ПРЕЗЕНТАЦІЯ


Домашнє завдання: опрацювати с.118-121, зав. 11 с. 121




31 січня 2022


Тема: Інтернет


Цифрова ідентичність в Інтернеті


Домашнє завдання: опрацювати тему 5 с. 117, дізнатися в мережі інтернет про появу соц. мереж або інтернету, скласти коротке повідомлення на 1 аркуш.



19 листопада 2021


Тема: Демократична держава. Законодавча, виконавча та судова гілки влади.



Що таке демократія


Домашнє завдання: опрацювати тему 1 с. 64-68, виконати зав. 14 с. 73



15 листопада 2021


Тема: Практичне заняття: Переговори і медіація


СТАТТЯ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ ТУТ


Записати яким чином автор описує питання переговорів, медіації в цілому та в Україні.



12 листопада 2021

Практичне заняття. "Розв'язання конфліктів"

Завдання для всіх учнів:

Ситуація І. Конфлікт «Учень-учитель».

Звична ситуація, коли учень приходить не готовий до уроку, переросла в конфлікт. Але все могло статися інакше.

Завдання:
- Чи можна було уникнути цього конфлікту? Спробуйте запропонувати, як можна було вирішити вже існуючий конфлікт. Змоделюйте конструктивне рішення конфлікту. 

Ситуація ІІ. Конфлікт «Учень - учень - вчителька».

Часто й густо у школі виникають конфлікти між учнями,  які з’ясовують свої стосунки чи вербально, чи силою. Розглянемо один із таких випадків.

Сергій  і Славко навчаються у 8 класі. Сергій високий і сильний, але навчається на середньому рівні. Славко маленький і хворобливий, але навчається на «відмінно» і є переможцем учнівських олімпіад з ряду предметів. Одного разу на уроці фізики вчителька біля дошки наполегливо пояснювала Сергієві кілька разів спосіб розв’язання задачі.
Славко, який нудився, не витримав і вигукнув: «Олено Іванівно, не витрачайте часу на цього дурня, давайте розв’язувати інші задачі!»
Вчителька погодилась: «Дійсно, Сергію, сідай!Прийдеш після уроків, поясню тобі окремо». Але після уроків Сергій пішов не до вчительки, а підстеріг за школою Славка. Зустріч хлопців завершилася бійкою.

Завдання:
- Чи можна було уникнути цього конфлікту? Спробуйте запропонувати, як можна було вирішити вже існуючий конфлікт. Змоделюйте конструктивне рішення конфлікту. 

 

Ситуація ІІ. Конфлікт «Учень - учень - вчителька».

Часто й густо у школі виникають конфлікти між учнями,  які з’ясовують свої стосунки чи вербально, чи силою. Розглянемо один із таких випадків.

На перерві учні вийшли з класу на провітрювання. Діма вирішив повторити домашнє завдання і повернувся в кабінет, де побачив Антона та Тимура, які кидали його рюкзак. Між хлопцями зав’язалася словесна перепалка, у якій з’ясувалося, що це уже не перша сутичка між учнями. Саме в цей момент до класу зайшов вчитель і учні намагалися приховати конфлікт. Наступного дня ситуація повторилася.

Завдання:
- Чи можна було уникнути цього конфлікту? Спробуйте запропонувати, як можна було вирішити вже існуючий конфлікт. Змоделюйте конструктивне рішення конфлікту. 

 

Ситуація ІІІ. Булінг.

Розглянемо ще одну проблему шкільного життя, про яку зараз   у суспільстві  почали говорити відверто.  Це шкільний булінг. Що визнаєте про це явище?

 

-                  Чим булінг відрізняється від звичайних конфліктів?

 

Булінгу може зазнати кожна дитина у школі, але жодна дитина не заслуговує на таке ставлення. Тому кожен з нас має володіти навичками протидії булінгу. І зараз разом ми виробимо певний план протидії.


Завдання 1:  Як розпізнати, що  дитина зазнає булінгу по її поведінці та ставленню до неї інших дітей?


Завдання 2 :  Як допомогти жертві булінгу?

 

Завдання 3: Що робити, якщо жертвою булінгу стали ви?

 

Висновок:  Якщо ви стали свідками булінгу чи його жертвою, обов’язково намагайтесь  припинити це,  а коли не виходить – зверніться за допомогою до вчителів, близьких, друга, психолога.


  

08 листопада 2021


Тема: Поняття конфлікту та його види.


Конфлікти у нашому житті, і чому їх необхідно вирішувати


Домашнє завдання: написати есе, Чи доцільно розв'язувати всі конфлікти?



05 листопада 2021


Тема: Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзія.


ОСНОВНІ ФОРМИ ТА ПРОЯВИ ДИСКРИМІНАЦІЇ. ЗАСОБИ ЗАХИСТУ ВІД ДИСКРИМІНАЦІЇ


Домашнє завдання: Опрацювати посилання вище, відповідаючи на запитання.


01 листопада 2021


Тема: Стереотипи та упередження. Дискримінація та конфлікти.


Від стереотипів до дискримінації

Дискримінація - одна з гострих світових проблем



Домашнє завдання: опрацювати тему 2-3 с. 54-59,

Виконати письмово завдання 12 с. 59.



29 жовтня 2021


Тема: Ефективна комунікація.


Тренінг та відео для вивчення ТУТ


Домашнє завдання: опрацювати тему 2 с. 52-53, проаналізуйте власні навички комунікації, виокреміть плюси та мінуси, складіть план подолання своїх недоліків або покращення навичок комунікації. ПИСЬМОВО.




25 жовтня 2021


Тема: Я і ми. Соціокультурна багатоманітність.


Домашнє завдання: опрацювати тему 1 с. 46-51. Виконати завдання 7, 11 с. 51




15.10.2021

Тема: Практичне заняття (с.43)

Виконати одне із завданнь запропонованого для підготовки практичного заняття.




7 травня 2021

Тема: Міжнародні відносини та міжнародне право

Якими є сучасні міжнародні відносини ВІДЕО


Домашнє завдання: опрацювати тему 2 с. 172 виконати письомово завдання до таблиці на с. 175 (структура ООН)



23 квітня 2021 

Тема: Виклики сучасного світу

Що загрожує стабільному і безпечному існуванню сучасного світу

Домашнє завдання: опрацювати тему 1 с. 167-171



21 квітня 2021 

Тема: Витоки та процес європейської інтеграції

СТАТТЯ

Як і чому відбувається процес європейської інтеграції

Домашнє завдання: опрацювати тему 1 с. 161-163. НАПИСАТИ есе на тему "Яким я бачу місце України у світовому співтоваристві"(15-20 речень)


16 квітня 2021 

Тема: Інтеграція та глобалізація. Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину.


ПРЕЗЕНТАЦІЯ 

ПОСІБНИК с.  6-11


Домашнє завдання: опрацювати тему 1 с. 160-161



14 квітня 2021

Практичне заняття «Попит на ринку праці і написання резюме»

Очікувані результати:

-давати визначення поняттям «попит на ринку праці», «резюме»;

-розуміти відмінності між потребами, бажаннями і можливостями людини;

-аналізувати чинники попиту і пропозиції на ринку праці;

-складати власне резюме;

-усвідомлювати необхідність навчання впродовж життя;

-знати, що запорукою успішної професійної діяльності є зважена самооцінка власних здібностей та талантів.

Основна частина

Працюємо з електронним ресурсом.

посилання URL: https://rabota.ua/вакансии

1.     Скласти перелік 5 найбільших пропозицій сфер роботи за кількістю оголошень.

2.     Проглянути декілька оголошень роботи у цих сферах і виокремити умови прийняття на роботу та необхідні якості для робітника.

Перелік рубрик роботи

1.     Продажі, клієнт, менеджмент.

2.     Торгівля.

3.     Виробництво, інженери, технологи.

4.     Студенти, початок роботи.

5.     Робочі спеціальності, персонал для дому.

Скласти необхідні умови і якості робітника для прийняття на роботу.  

 

 

 

 

СКЛАДАЕМО РЕЗЮМЕ

Структура резюме

Резюме, як правило, вміщується на 1–2 сторінках і включає такі блоки:

Контактна інформація

·         Ім'я й прізвище (по батькові можна опустити).

·         Адреса (повністю, включно з індексом).

·         Телефон (домашній, контактний, робочий із кодом міста; робочий телефон вказується лише в тому випадку, якщо у вас є можливість досить вільно спілкуватися на робочому місці).

·         Адреса електронної пошти (якщо у вас ще немає особистої поштової скриньки, перед розсиланням резюме обов'язково створіть її).

Мета (не обов'язково, але бажано): коротка інформація щодо того, яку посаду ви хочете отримати й чому ви претендуєте на неї (не більше 6 рядків, а краще 2–3). Якщо резюме відправляється на конкретну вакансію, то замість мети пишеться назва або код цієї вакансії. Якщо у вас кілька різних цілей, можна скласти два-три варіанти резюме. Краще зробити декілька сфокусованих на різних аспектах резюме, ніж одне загальне.

Кваліфікація. Коротко вказується найбільш важлива для потенційного роботодавця інформація про ваші професійні навички, сильні сторони й досягнення.

Досвід роботи вказується у зворотному хронологічному порядку (спочатку зазначається останнє місце роботи). Це найважливіший блок резюме, у якому описується професійний досвід (як правило, за останні 10 років) за такою схемою:

·         назва компанії;

·         напрям діяльності компанії;

·         строки роботи;

·         посада;

·         посадові обов'язки;

·         професійні навички й досягнення.

Під час опису ваших досягнень використовуйте дієслова дії, такі як розвивав, заощадив, збільшив або скоротив.

Освіта. Чим більше пройшло часу після закінчення навчального закладу, тим менше місця цей пункт повинен займати в резюме; для випускників і студентів варто розміщувати його перед попереднім, оскільки якщо і є досвід роботи, то він менш значний. Можна повідомити про нагороди, підкреслити ті вивчені дисципліни, які відповідають вашій меті. Також варто згадати про додаткову освіту: курси, семінари, тренінги, стажування тощо.

Додаткова інформація: володіння іноземними мовами й комп'ютером, наявність прав водія, членство в професійних організаціях тощо (хобі варто згадувати тільки в тому випадку, якщо воно тісно пов'язане з бажаною роботою).

Рекомендації. Вкажіть можливість надання рекомендацій.

Про що не треба писати в резюме

Не треба вказувати або включати в резюме:

·         всю вашу трудову біографію (насправді вашого потенційного роботодавця цікавлять тільки останні 3–5 місць роботи й період не більше 10 років);

·         ваші фізичні дані й опис здоров'я;

·         ваші слабкі сторони;

·         причини, через які ви пішли з роботи;

·         рекомендаційні листи або імена людей, які можуть вас рекомендувати (підготуйте цей список окремо, він може знадобитися на співбесіді).

Яким повинне бути резюме

При складанні резюме варто пам'ятати про такі принципи:

Структурованість. Уся інформація в резюме має викладатися в певній послідовності й відповідати обраній формі.

Вибірковість. Обмірковуючи своє резюме, насамперед визначте його мету, тобто вирішіть, яку роботу ви хочете одержати. Проаналізуйте свій професійний досвід і виберіть із нього тільки те, що чітко відповідає встановленій меті. Вибірковий підхід вбереже ваше резюме від зайвої, непотрібної інформації.

Об'єктивність. Описуючи свій досвід і навички, будьте реалістичні й об'єктивні. Ви повинні бути готові обґрунтувати все, що вказали в резюме.

Стислість. Обсяг резюме не повинен перевищувати двох сторінок, тому інформацію необхідно викладати коротко, наголошуючи на найбільш важливих для роботодавця моментах.

Конкретність. Потрібно бути гранично конкретним у виборі формулювань.

Активність. Не будьте багатослівні й уникайте пасивних форм. Підкресліть досягнуті результати, використовуючи дієслова дії.

Позитивність. Віддавайте перевагу позитивній інформації перед негативною.

Акцент на досягненнях. Зосереджуйте увагу на ваших досягненнях. Намагайтеся не використовувати займенник «я».



31 березня 2021

Практичне заняття "Створюємо бізнес - план власного підприємства"

Хід заняття:

Крок 1. Складіть у зошиті якомога більший перелік ваших умінь, захоплень, мрій відповідно до наведеної таблиці:

Я умію добре робити         Я цим захоплююсь               Я про це мрію




Крок 2. Виберіть той вид діяльності, що є у всіх трьох колонках таблиці. І підкресліть його.

Крок 3. Складіть перелік того, що в обраній вами сфері діяльності ви можете:

- виробляти нове;

- перепродавати вже існуюче на ринку;

- надавати послуги.

Крок 4. Сформулюйте бізнес-ідею.

Крок 5. Підготуйте відповіді на питання, що наведені в таблиці "Алгоритм започаткування власної справи".

Крок 6. Підготуйте електронну презентацію вашого проекту бізнесу.



26 березня 2021

Тема: Корупція. Боротьба з корупцією.

П’ять способів боротьби з корупцією: Антикорупційна школа надає українським активістам ефективні інструменти


Домашнє завдання: 
Опрацювати тему 7 с. 152-155. ПИСЬМОВО зав. 12 с.155

24 березня 2021р. 

Тема уроку: Лобіювання інтересів

Мета уроку: Дидактична: з’ясувати вімінність між поняттями «законний захист власних інтересів», «лобізм», «корупція», розглянути причини, види корупції, дослідити прояви корупції, наслідки для економіки і суспільства в цілому. Розвивальна: розвивати мислення, пам’ять, творчі здібності;  вдосконалювати вміння учнів працювати в групах, аналізувати інформативний матеріал, робити висновки. Виховна:виховувати громадянську і правову культуру  учнів, толерантність і вміння слухати опонента.



1.Лобіювання

Часто люди співвідносять поняття лобізму з корупцією, однак лобізм далеко не завжди передбачає підкуп чиновників. У розвинутих країнах діяльність лобістів регламентована законом. В Україні легалізувати лобізм досі не вдалося.

Лобіювання – це практика просування інтересів різноманітних фінансово-промислових груп, неурядових організацій чи етнічних спільнот для досягнення певного рішення. Лобісти можуть відстоювати державні інтереси на міжнародній арені або громадські чи приватні інтереси всередині держави.

ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ? Діяльність лобістів найчастіше спрямована на досягнення мети, поставленої зацікавленою групою. Це може бути ухвалення необхідного законопроекту або ж, навпаки, скасування якихось нормативно-правових актів. Суб’єктами лобіювання можуть виступати різноманітні асоціації (наприклад, Всеукраїнська асоціація фінансових компаній, Асоціація правників України, Асоціація підприємств інформаційних технологій України або Українська Зернова Асоціація). Але суб’єктами лобіювання далеко не завжди є великий бізнес, який намагається ухвалити вигідний для себе закон. Задача лобістів полягає у роботі з державними органами, групами впливу та медіа. Результат цієї роботи – досягнення поставленої мети (ухвалення необхідного рішення). У тій чи іншій формі лобізм існує в усіх країнах світу.У США закон про лобіювання був ухвалений ще в 1946 році. Він регулює процеси, пов’язані з діяльністю лобістів, фіксує їхнє винагородження. У країні діє реєстр лобістів, які представляють інтереси тієї чи іншої компанії або групи.

ЛОБІЗМ В УКРАЇНІ. Суб’єкти, які ініціюють розвиток лобізму в Україні, вже протягом п’яти років проводять просвітницьку роботу в цьому напрямку. Лобіювання не означає незаконний підкуп чи тиск на владу для ухвалення необхідного рішення.Наприклад: робота різноманітних асоціацій, які домагаються поставлених цілей в абсолютно прозорий спосіб: аналітика, написання законопроектів та нормативно-правових актів, комунікація з владою, медіа-комунікації.

Розвиток інституції лобіювання в Україні відбувається, хоч і не закріплений законом, подібні інституції можуть розвиватися десятиліттями. Щодо фінансування суб’єктів лобіювання, експерт пояснює, що вирішення та просування різних питань вартує по-різному. Є асоціації, які витрачають 5-10 тис. доларів на рік і просувають свої інтереси. Інші витрачають до мільйона доларів на роботу. Наприклад, коли необхідно налагодити роботу із зовнішнім вектором, працювати з Європарламентом та Єврокомісією, працювати з лобіюванням в Америці, реєструючи лобістську активність. Хтось організовує громадські рухи виключно на волонтерських засадах.

ВИСНОВОК. Лобіювання у розвинутих країнах є інструментом співпраці та комунікації, який призводить до ухвалення прогресивних рішень, вигідних як бізнесу, так і суспільству. Його узаконення має реальні шанси вплинути на скорочення корупції, адже питання можна буде вирішувати дешевше та у законний спосіб.Отже, в Україні не існує законів , що регулюють лобістську діяльність.


Що таке лобізм?



Домашнє завдання:

Опрацювати тему 7 с. 152-153


20 січня 2021

Тема: Що таке цензура. Замовні матеріали ("джинса") та їхні ознаки. Суспільні медіа і їхня місія.

Мета: розширити знання учнів про поняття « цензура», матеріали «джинса», навчити визначати їх ознаки та місію медіа в суспільстві; розвивати вміння самостійного опрацювання матеріалу підручника, роботи з додатковою літературою; виховувати етику спілкування, поважне ставлення до всіх професій.
 
Матеріал для ознайомлення ТУТ


Домашнє завдання:
Опрацювати с. 108-109
Завдання 12 с. 109, Коротко запишіть свою думку після перегляду, щодо впливу мас-медіа, та надішліть результати на пошту.

15 січня 2021

Тема: Медіа і демократія. Свобода, етика і відповідальність.


Свобода слова це – демократія. Дійсно, свободу слова вважають однією з головних цінностей демократичного суспільства. Всі наведені тези і думки є дійсно актуальними у цьому понятті.

В Англії, у ХVII ст. право на свободу слова було законодавчо закріплено у такому документі «Біль про права 1689року», щоб у парламенті політика могли вільно висловлювати своє ставлення до різних питань і щоб мати можливість отримувати достовірну інформацію про стан справ у країні, а народ в свою чергу міг вільно висловлюватись щодо роботи уряду. З розвитком демократії це стало особливо актуальним. Такий підхід до свободи слова називають утилітарним.

Є ще і інший підхід – ліберальний. Він передбачає обмеження свободи слова за крайньої необхідності

міжнародні та українські документи у яких іде мова про свободу слова.

(Загальна декларація прав людини, Конституція України).

Свобода слова виписана в низці міжнародних і українських документів, серед яких «Загальна декларація прав людини» ст. 19, і Конституція України, ст. 34.


В Загальній декларації прав людини, стаття 19 та Конвенції про захист прав людини і основних свобод йдеться:
кожна людина має право на свободу переконань і на вільне їх виявлення; це право включає свободу безперешкодно дотримуватися своїх переконань та шукати, одержувати і поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами і незалежно від державних кордонів.

В Конституції України – стаття 34, цей закон звучить так:

кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань.
кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір.


У 10-му класі ми маємо вже досить багато знань з історії україни та всесвітньої історії, щоб вміти аналізувати ті події які в нас відбувалися під час формування і зародження нації та держави в цілому. Ми розуміємо що різного роду утиски і заборони щодо вільного висловлювання приводять не тільки до розвитку диктаторських режимів але й до страшних наслідків коли населення чи цілий народ гноблять і знищують. Ми – Українці пройшли цей шлях і можемо тепер подивитися на інші країни, які не змогли отримати свободу слова у повній мірі або навіть взагалі її не мають.

У більшості африканських країн існує право на свободу слова. Але на практиці ці права здійснюються непослідовно. Хоч заміна авторитарних режимів в Кенії та Гані значно поліпшила ситуацію в цих країнах, то в Еритреї немає незалежних засобів масової інформації. Потрібно знати, що ця країна є найбільшою в’язницею для журналістів; з 2001 року, чотирнадцять журналістів були ув’язнені в невідомих місцях без суду і слідства.

Такі країни як Судан, Лівія, Екваторіальна Гвінея також мають репресивні закони і звичаї. Крім того, багато державних радіостанцій – (які є основним джерелом новин для неграмотних людей) перебувають під жорстким контролем, програми, особливо ток-шоу, що забезпечують можливість скаржитися на уряд, часто закривають. Також такі країни, як Сомалі та Єгипет забезпечують правовий захист свободи слова, але він не використовується публічно.

Незважаючи на туніську революцію, яка призвела до Арабської весни, свобода слова в цій країні все ще спірне питання. Митці, журналісти і громадяни стикаються з багатьма видами переслідувань, коли вони намагаються висловити свої ідеї вільно. Ситуація ускладнена відсутністю в системі правосуддя та серед суддів досвіду і традицій в галузі свободи слова.

13 червня 2013 туніський репер Alaa Yaacoubi, був засуджений до двох років ув’язнення, тому що його пісня “El boulisia Kleb” (“Менти собаки”), була розглянута як підбурювання до насильства й ненависті.

Що стосуяться Азії то кілька азіатських країн надають офіційні правові гарантії свободи слова своїм громадянам. Однак в деяких країнах вони не реалізуються на практиці, включають в себе використання грубої сили в наступі на блогерів в таких країнах як Бірма, В’єтнам та Камбоджа. В Таїланді, Сінгапурі, Малайзії свободу слова можуть перекваліфікувати як наклеп або порушення безпеки. У Філіппінах були вчинені вбивства журналістів .

Свобода вираження думок суттєво обмежена в Китаї та Північній Кореї КНДР. В останній, через майже повністю закритий доступ до цієї країни іноземцям, неможливо встановити на якому рівні існує свобода і права людей взагалі. Свобода слова покращилася в М’янмі в останні роки, але все одно, ще залишаються значні проблеми. В цих країнах немає чіткої межі між конституційними гарантіями свободи слова та реальною практикою.

Громадяни Індії мають майже ті самі права що й ми з вами – українці, але вони дещо відрізняються і трактуються по іншому, наприклад: – «громадяни можуть вільно критикувати політику, політиків, бюрократію та поліцію. Тим не менш, право може обмежуватися на підставі інтересів безпеки, моралі і запобігання підбурюванню».

Іран. «Богохульство проти ісламу є незаконним в Ірані. Згідно з Індексом свободи преси за 2007 рік, Іран займає 166-е місце з 169 країн. Тільки три інші країни – Еритрея, Північна Корея і Туркменістан – мали більше обмежень на свободу засобів масової інформації, ніж Іран. Уряд і Вища рада національної безпеки посадили у в’язницю 50 журналістів в 2007 році, а пізніше, придушили свободу друку. Репортери без кордонів назвали Іран “найбільшою в’язницею на Близькому Сході для журналістів.”»

В такій країні як Ізраїль, громадяни вважають ( а це 46% громадян за результатами опитування 2014року), що «”жорстка, публічна критика” в Ізраїлі повинна бути поза законом».

Щодо Гонконгу то жителі країни : « мають право на свободу слова, друку та публікації, свободу асоціацій, зборів, походів і демонстрацій, право і свободу створювати і вступати в профспілки, право на страйк. Свобода і таємниця листування жителів Гонконгу, повинні бути захищені законом. Ні влада, ні окрема особа не можуть з яких-небудь підстав обмежувати свободу та таємницю спілкування жителів за винятком того…» і тут інша стаття закону говорить : «що відповідні органи можуть інспектувати спілкування відповідно до правових процедур для задоволення потреб громадської безпеки або розслідування кримінальних злочинів».

В Об’єднаних Арабських Еміратах (ОАЕ) злочином вважається використання комп’ютерної мережі з метою «зруйнувати національну єдність або соціальний спокій». Закон був використаний для переслідування людей які критикували владу у соціальних мережах.

Китайська Народна Республіка «на папері» також гарантує права своїм громадянам, але… Населення масово користується мережею Інтернет , але багато найбільших медіа – організацій керуються адміністраціями, підконтрольними комуністичній партії та уряду. Тому згадки про демократію, рух за звільнення Тибету, Тайвань як незалежну державу, бійню на площі Тяньаньмень, акції протесту в Гонконгу в 2014 році, арабську весну, деякі релігійні організації та все, що ставить під сумнів легітимність Комуністичної партії Китаю, заборонені для публічного висловлювання і блокуються в Інтернеті.

Із сказаного можна зробити висновок, щоб суспільство мало змогу розвиватися і рухатись в перед ми не тільки маємо право говорити, але й нам потрібно висловлювати свої думки, критикувати і аналізувати в голос, бо Україна по середині у рейтингу країн, де свобода слова відіграє важливу роль як і в політичному так і в соціальному житті людей. Згадаймо кричущі факти пов’язані з нашою країною це: «Майдан» і утиски місцевого населення на півострові Крим.

А зараз згадаємо ліберальний підхід до свободи слова, або як його ще називають – етичний чи емоційний .. Він передбачає обмеження свободи слова за крайньої необхідності, а саме щоб гарантувати безпеку інших людей.

Про яку небезпеку йдеться та навіщо обмеження свободи слова? Яку небезпеку слово може нести громаді, суспільству чи державі?

Якщо розглядати заборону або обмеження свободи слова у законодавчому аспекті як необхідність, то сюди можна віднести заклики, підбурювання, обговорення наприклад: національної і територіальної цілісності, загроза вчинення злочину, заклики до вчинення дій що загрожують громадянському порядку, безпеці і здоров’ю, заклики на расовому підгрунті (згадаймо терористичні акти у Франції). Обмеження свободи слова може відбуватися тоді коли влада хоче захистити свою репутацію чи для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.

Однак потрібно розуміти що збори, обговорення, страйки (ст. 44) у нас не заборонені, це є прояв волевиявлення, якщо не загрожують життю і свободі іншим громадянам.

Друге питання « Мас – медіа в демократичному суспільстві».

свобода слова відіграє важливу роль у демократичному суспільстві. Чистим вікном, де можна побачити об’єктивні факти, повинні бути мас – медіа. Не тільки правда, але й прозорість всіх публічних учасників демократії не повинна підлягати сумнівам. Вони також виконують низку функцій: пізнавальну, контрольну, соціалізаторську, громадянську.

У демократичній країні мас – медіа поділяються на урядові, опозиційні й незалежні.

Дуже хорошими контролерами діяльності влади є незалежні мас – медіа. Зазвичай вони прислухаються до думки суспільства, наприклад дозволяють залишати коментарі, прислухаються до критики, цим самим підвищують довіру до себе.

Ті урядові мас – медіа які приховують чи спотворюють інформацію, дискредитують опозицію – порушують міжнародний договорів щодо прав громадян на свободу слова й отримання інформації.


Через телебачення, газети і Інтернет ми з вами можемо впливати на владу і доносити їй свої думки і пропозиції, наприклад: ми можемо звертатися на урядову гарячу лінію з приводу суспільних і політичних питань, можемо разом збирати підписи щоб підтримати чи оскаржити той чи інщий закон, і все це через мас – медіа. Ми можемо заставити чиновників виконувати зобов’язання.

Третє питання « Етика мас – медіа»

Сьогодні ЗМІ відіграють важливу роль і мають не аби який вплив на суспільство. Діяльність влади, політичну та економічну ситуацію нам відображають наші екрани телевізорів та всесвітня мережа Інтернет. Але за всім цим стоять реальні люди які мають свої ідеї і погляди, відображають можливо і чиїсь інтереси. Звичайно – це журналісти. Нам тільки залишається вірити, що вони дотримуються кодексу професійної етики, або – перевіряти їхню компетентність.

У 1994 році в Києві журналістами України та інших країн СНД було підписано Кодекс професійної етики журналістів відповідно до якого всі працівники ЗМІ мають об’єктивно і неупереджено розглядати події та подавати інформацію. За це вони несуть особисту відповідальність і мають усвідомлювати наслідки своєї діяльності

Четверте питання « Цензура та замовні матеріали »

До чого призводять відносини мас – медіа з державою (особливо якщо остання впливає на роботу перших) ми вже знаємо. Такі відносини собою являють модель із чотирьох складових

До якої моделі можна віднести ЗМІ України?

З поданих чотирьох моделей вже очевидно зрозуміло, що держава залишає за собою можливість втручання і впливу. Одним із інструментів обмеження свободи слова є цензура – контроль офіційної влади за змістом, виробництвом медіапродукції, театральних вистав, творів образотворчого мистецтва й кіно з метою недопущення чи обмеження поширення ідей які є небажаними чи шкідливими.

Навіть коли держава взагалі не втручається в процес створення чи подання інформації і свобода слова не зазнає жодних утисків не факт що те що ми почуємо чи побачимо з запропонованих джерел – правда. Є чимало способів і причин передачі навмисно спотвореної інформації. З основних причин – отримання додаткового прибутку. Журналіст наприклад у своєму репортажі чи статті уміло замаскує рекламу. У медійній спільноті це явище називають «джинса». Таким чином можуть рекламувати все: від товарів і послуг – до політичних діячів і партій.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ для ознайомлення з темою.

 Висновок. роль свободи слова в демократичному суспільстві, а особливо в сьогоднішній час. Полягає в тому, що дозволяє у вільному доступі отримати потрібну і цікаву інформацію. Та неможна забувати що тільки перевірена інформація заслуговує на увагу.

Домашнє завдання:
Опрацювати с. 103-109
Дослідити які мас-медіа існують в нашій області. Результати на пошту.
 

13 січня 2021

Тема: Комунікація, інформація, медіа.

Мета: формувати в учнів знання про поняття «мас-медіа», «рекламу», «інформацію»; ознайомити учнів зі специфікою функціонування в соціумі сучасних засобів масової інформації; розвивати у дітей вміння працювати в групаx; розвивати критичне мислення та вміння формувати й чітко висловлювати свої думки.

Комунікація сьогодні ― необхідна складова життєдіяльності людини й суспільства. У ХХІ столітті людина зусібіч оточена екранами, повідомленнями, плакатами, іграми, зображеннями. Кожного дня, коли ми вмикаємо телевізор, читаємо новини, розглядаємо нове графіті на стіні будинку, слухаємо радіо, отримуємо текстові повідомлення та телефонні дзвінки, проходимо повз зовнішню рекламу, ознайомлюємося з етикетками на товарах тощо, ми опиняємося в центрі інформаційного потоку. Канали, через які передається інформація, називаються мас-медіа або медіа.

Терміни:

Медіа (передавати)– способи і засоби (канали) передачі інформації, простір, який вони формують.

Мас-медіа – способи і засоби (канали) передачі інформації для масового споживання в демократичному суспільстві.

ЗМІ – способи і засоби (канали) передачі інформації та впливу на маси в авторитарних (тоталітарних) суспільствах.

Медіатекст – повідомлення, текст будь-якого медійного виду і жанру (фото, відео, звук тощо).

Складники медіаповідомлення – джерело повідомлення, канал передавання, одержувач повідомлення.

Меседж – це найважливіша ідея, яку має винести реципієнт (споживач) із публікації, блогу, інтерв’ю, репортажу, ток-шоу, фільму, літературного або музичного твору, реклами.

Контент - це інформація, яку розробник складає самостійно або копіює з дотриманням чинного законодавства та яка направлена на кінцевих користувачів чи аудиторію.

Аудиторія - це публіка, соціальна спільність людей, об'єднана взаємодією з медіа, які володіють інформацією та доводять її до цієї спільності.

До перегляду:
Що таке мас-медіа


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Опрацювати ст. 98-102.

ст. 102 з.12 письмо (есе на тему «Вплив мас-медіа на сучасну людину — це позитивне чи негативне явище?») Як писати есе на с. 190!!!


*Додаткові матеріали для ознайомлення.

Маніпуляції у рекламі | Manipulation | Advertising

Немає коментарів:

Дописати коментар