31 травня 2022
Тема: Узагальнення з розділу "Соціальна складова здоров'я"
Виконати тестові завдання ТУТ
3 травня 2022
Тема: ВІЛ/СНІД і права людини
Домашнє завдання: параграф 29, зав. "Моделюй" с. 113
26 квітня 2022
Тема: Поширення ВІЛ-інфекції в Україні та світі.
ВІЛ-інфекція/СНІД: шляхи передачі та лікування
Домашнє завдання: параграф 28, зробити інформаційний плакат для боротьби проти ВІЛ/СНІД. (аркуш а4, оформлення на ваш смак)
19 квітня 2022
Тема: Наркотична залежність
Домашнє завдання: параграф 27, зав. 4,5,6,7 с. 107.
12 квітня 2022
Тема: Причини і наслідки вживання наркотиків
Домашнє завдання: параграф 26, зав. 6 с. 102 в зошит на аркуш.
5 квітня 2022
Тема: Хвороби цивілізації. Соціальні чинники ризику "хвороб цивілізації"
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 25, Підготувати плакат про профілактичні заходи щодо хвороб цивілізації (формат а4)
29 березня 2022
Тема: Вплив найближчого оточення
Домашнє завдання: опрацювати параграф 24
22 березня 2022
Тема: Соціальні чинники здоров’я.Соціальна безпека населеного пункту.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 23,
виконати ?Завдання 1 с. 92 письмово.
8 лютого 2022
Тема: Запобігання стресу
10 способів порятунку від стресу
1.З'ясуйте, що саме вас тривожить і зачіпає за живе. Психологи стверджують: проблема, витягнута з підсвідомості, — уже наполовину вирішена. Для цього зовсім необов'язково йти до пси-хоаналітика. Розкажіть про те, що вас турбує, близькій людині. Це особливий психологічний прийом: проаналізувавши свою проблему вголос, ви доберетеся до кореня своїх проблем і знайдете вихід із ситуації.
2. Не видавайте себе за бідну ягничку. Перше, що рекомендують зробити психологи, коли в черговий раз захочеться розвинути з дріб'язкової проблеми маленьку трагедію, слід знайти людину, якій би жилося набагато гірше, і допомогти їй.
3. Сплануйте свій день. Учені помітили, що для людини, стан якої наближається до стресового, час прискорює свій біг. Тому вона відчуває непомірну завантаженість і нестачу часу. Упоратися з перевантаженнями елементарно: розпишіть свої дії, розподіливши за ступенем важливості, і виконуйте свій план.
4. Не згущуйте хмари. Люди, схильні до стресових реакцій, будь-яку проблему роздувають до масштабів всесвітньої катастрофи. Насправді жахливі обставини в нашому житті трапляються нечасто. Тому викиньте з голови надумані проблеми, а також ті, які ви не взмозі вирішити.
5. Навчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок викидає гормони стресу на будь-які подразники, що загрожують нашому спокою. При цьому йому зовсім байдуже, реальні вони або вигадані. Вирватися зі стресового кола допоможе найпростіша йогівська вправа. Заплющте очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть у сторони, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на іншу в ділянці пупка (ліва знизу). Цього цілком достатньо, щоб повноцінно відпочити, збагатити мозок киснем і заспокоїтись.
6. Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам удається впоратися із хвилюванням. Наприклад, купіть собі що-небудь у подарунок. Причому робити це потрібно не стільки заради себе, скільки заради свого мозку. Ваша сіра речовина теж має потребу в подяці за відмінно виконану роботу.
7. Усміхайтеся, навіть якщо вам не сильно хочеться. Сміх позитивно впливає на імунну систему, активізуючи Т-лімфоцити крові. У відповідь на вашу усмішку організм продукуватиме бажані гормони радості.
8.Робіть фізичні вправи не менше ЗО хвилин на день. Замість того, щоб відлежуватись у ліжку, бігайте. За твердженням лікарів, найантистресовіші види спорту — біг і спортивне ходіння. По-перше, активні рухи не дають адреналіну нагромаджуватися, по-друге, відволікають від негативних думок. Стежте за пульсом — його оптимальна частота для вас розраховується за такою формулою: 180 мінус ваш вік.
9.Використовуйте агресивну енергію в мирних цілях. Візьміть на озброєння японський спосіб боротьби зі стресами. Коли японець відчуває роздратування, він щосили б'є опудало свого шефа. А якщо у вас під рукою ляльки не виявилося, напишіть лайливий лист. І з усією кровожерливістю, на яку ви здатні, спаліть його, розірвіть у жмути... (Можете уявляти, начебто те саме робите з адресатом.) Психологи помітили, що ненормативна лексика разом з різкими жестами теж добре виводить негативні емоції.
Вживайте вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу. До речі, цей вітамін у натуральному вигляді міститься в картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині і волоських горіхах.
Цікаве про стрес:
• Від стресів страждають не лише люди, а й тварини. Це з'ясували вчені, провівши експерименти над бджолами.
• Жінки і чоловіки по-різному реагують на стресові ситуації. Як правило, перші обирають пасивний спосіб, вони плачуть, а другі — активний, виявляючи агресію і гнів.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 20, виконати письмово завдання "моделюй" с. 80
1 лютого 2022
Тема: Стрес в екстремальних ситуаціях
Домашнє завдання: опрацювати параграф 19, виконати завдання 6 с.77 письмово 2 ситуації.
16 листопада 2021
Тема: Косметичні проблеми підлітків
Домашнє завдання: опрацювати параграф 11, записати чинники що впливають на здоров'я шкіри.
09 листопада 2021
Тема: Показники фізичного розвитку підлітків
Домашнє завдання: опрацювати параграф 10, виконати завдання "Моделюй" на с. 46
02 листопада 2021
Тема: Індивідуальний розвиток підлітків
Домашнє завдання: опрацювати параграф 9, виконати ситуаційні завдання с. 44
25 жовтня 2021
Тема:Пожежна безпека в громадських місцях
Домашнє завдання: опрацювати параграф 8, виконати завдання "Попрацюйте в парі або групі"
27 квітня 2021
Тема: Урок памяті Чорнобиля
Домашнє завдання: Зняти короткий ролик (10-15 сек) з вашим відношенням до Чорнобильскої катастрофи. (більш детально можна дізнатися в Каті Бабич)
20 квітня 2021
Тема: Хвороби цивілізації. Соціальні чинники ризику "хвороб цивілізації"
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 25, Підготувати плакат про профілактичні заходи щодо хвороб цивілізації (формат а4)
13 квітня 2021
Тема: Найближче оточення дитини. Вплив родити та друзів. Види підліткових кампаній.
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 24
30 березня 2021
Тема: Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді.
Домашнє завдання: параграф 23 с. 92 зав. 4,5
9 лютого 2021
ТЕМА. Ознаки психологічної рівноваги. Поняття і види стресу.
Мета: сформувати в учнів поняття «стрес» та його види, дати уявлення про можливі реакції організму на стрес та вплив стресу на здоров’я, вчити розпізнавати ознаки стресу; розвивати навички само контролю виховувати в учнів мотивацію дбайливого ставлення до збереження зміцнення психічної складової здоров’я.
Як позбутися стресу
Тема. Духовний розвиток особистості, життєві цінності і здоров’я
Мета: поглиблювати знання учнів про духовний розвиток особистих і дати уявлення про роль життєвих цінностей у формуванні і збереженні здоров’я; розвивати життєві навички, що сприяють духовному та психічному здоров’ю, вміння аналізувати свою систему цінностей) виховувати потребу в самовихованні, саморозвитку, всебічному самовдосконаленні.
Домашнє завдання:
Опрацювати параграф 18,
19 січня 2021
Мета: поглиблювати знання учнів про духовний розвиток особистих і дати уявлення про роль життєвих цінностей у формуванні і збереженні здоров’я; розвивати життєві навички, що сприяють духовному та психічному здоров’ю, вміння аналізувати свою систему цінностей) виховувати потребу в самовихованні, саморозвитку, всебічному самовдосконаленні.
Відеоурок для перегляду ТУТ
Домашнє завдання:
Опрацювати параграф 14 с. 57-59. Відповідати на запитання в кінці параграфу. Виконати завдання "Моделюй - набувай життєвих навичок"
12 січня 2021
Міні-лекція «Особливості психічного розвитку підлітків»
Основний зміст та специфіку всіх сторін розвитку у підлітковому віці визначає перехід від дитинства до дорослості. У всіх напрямках відбувається становлення якісних новоутворень.
Серед умов сучасного життя вирізняють такі, що сприяють становленню дорослості підлітків (акселерація фізичного та статевого дозрівання, інтенсивне спілкування з однолітками, більш рання самостійність через зайнятість батьків, величезний потік різноманітної за змістом інформації тощо), і такі, що гальмують цей процес. Соціальна активність підлітків спрямована насамперед на прийняття та засвоєння норм, цінностей і способів поведінки, характерних для світу дорослих та стосунків між ними.
Криза 13 років. Ламання старих психологічних структур, характерне для цього віку, призводить до справжнього вибуху непокори, зухвальства та важковиховуваності (так звана «криза 13 років»). Основну причину таких бурхливих проявів одні психологи вбачають у тому, що дорослі не змінюють своєї поведінки у відповідь на появу в підлітків прагнення до нових форм взаємин із батьками та вчителями. Інші розглядають «кризу 13 років», як пряме відображення процесу статевого дозрівання, мало пов’язане з особливостями виховання, а треті вважають, що така криза взагалі не є обов’язковою, і в бать ох підлітків її просто не може бути.
Сутність кризи полягає в глибокій, якісній зміни всього процесу психічного розвитку людини, а не в якихось яскравих зовнішніх вираженнях цієї зміни.
Виокремлюють такі виражені симптоми зазначеної кризи:
1. Зниження продуктивності навчальної діяльності навіть у тих сферах, де підліток обдарований. Регрес проявляється під час виконання творчих завдань, а здатність виконувати механічні завдання зберігається.
2. Негативізм. Підліток ніби відштовхується від навколишнього середовища, він схильний до сварок, порушень дисципліни, переживаючи водночас внутрішнє занепокоєння, невдоволення, прагнення до самотності та самоізоляції.
Найважливішою ознакою підліткового віку є становлення самосвідомості.
Самосвідомість підлітка характеризується передусім почуттям дорослості. Об’єктивної дорослості в підлітка ще немає. Суб’єктивно ж така дорослість виявляється в наступному:
1. В емансипації від батьків. Підлітки прагнуть, незалежності, суверенності, поваги до своїх таємниць. Виокремлюються «сфери впливу» батьків і однолітків. У питаннях стилю одягу, зачіски, часу повернення додому, способів організації, дозвілля, вирішення шкільних і матеріальних проблем підлітки щораз більше орієнтуються на однолітків, а не на батьків. Однак у ставленні до фундаментальних аспектів соціального життя основним усе ж таки залишається вплив батьків.
2. У новому ставленні до навчання. У підлітків розвивається прагнення до самоосвіти, причому часто не пов’язане з навчанням у школі. Багато хто стає байдужим до оцінок. Часто спостерігається розходження між інтелектуальними можливостями й успіхами у школі: можливості високі, а успіхи низькі.
3. У романтичних стосунках з однолітками іншої статі. Тут має значення не так сам факт симпатії, як форма стосунків, скопійована від дорослих (побачення, розваги тощо).
4. У зовнішньому вигляді й манері вдягатися.
Потреба - внутрішній стан психологічного браку чого-небудь, проявляється у вигляді бажань, потягів, прагнень. Виникають у результаті відсутності чогось необхідного для людини. Задоволення потреб має яскраве емоційне забарвлення: залежно від того, наскільки результат збігається з бажанням. У міру задоволення одних потреб у людини виникають інші, що дозволяє стверджувати про їхню необмеженість та постійність.
Об’єктивні Суб’єктивні
забезпечення процесів
життєдіяльності та розвитку - особисті бажання;
«Піраміда потреб» Абрахама Маслоу
Основна суть концепції Маслоу – це ієрархія потреб людини, задоволення яких відбувається поступово: від нижчих до вищих.
Тільки задовольнивши базові, фізіологічні потреби, індивід переходить до задоволення вищих потреб – у визнанні і само актуалізації. Теорія Маслоу (пірамід потреб) зазнає змін тільки в тому випадку, якщо суспільство встановлює пріоритет тих чи інших цінностей, називаючи одні потреби «поганими», а інші – «хорошими» або «нейтральними». Тому в деяких соціумах під заборону потрапляють сексуальні бажання або прагнення до збагачення.
Тема: Психічний і духовний розвиток. Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб
Мета:
Мета:
1)дати уявлення про психічний і духовний розвиток та його особливості в підлітковому віці, ознайомити з ознаками інтелектуального та емоційного розвитку підлітка;
2) формувати поняття про розвиток потреб людини з віком;
3) розвивати навички самоусвідомлення та самооцінки, сприяти самовдосконаленню учнів, їхньому інтелектуальному і моральному розвитку;
4) виховувати позитивне ставлення до змін, що відбуваються в підлітковому віці.
2) формувати поняття про розвиток потреб людини з віком;
3) розвивати навички самоусвідомлення та самооцінки, сприяти самовдосконаленню учнів, їхньому інтелектуальному і моральному розвитку;
4) виховувати позитивне ставлення до змін, що відбуваються в підлітковому віці.
Міні-лекція «Особливості психічного розвитку підлітків»
Основний зміст та специфіку всіх сторін розвитку у підлітковому віці визначає перехід від дитинства до дорослості. У всіх напрямках відбувається становлення якісних новоутворень.
Серед умов сучасного життя вирізняють такі, що сприяють становленню дорослості підлітків (акселерація фізичного та статевого дозрівання, інтенсивне спілкування з однолітками, більш рання самостійність через зайнятість батьків, величезний потік різноманітної за змістом інформації тощо), і такі, що гальмують цей процес. Соціальна активність підлітків спрямована насамперед на прийняття та засвоєння норм, цінностей і способів поведінки, характерних для світу дорослих та стосунків між ними.
Криза 13 років. Ламання старих психологічних структур, характерне для цього віку, призводить до справжнього вибуху непокори, зухвальства та важковиховуваності (так звана «криза 13 років»). Основну причину таких бурхливих проявів одні психологи вбачають у тому, що дорослі не змінюють своєї поведінки у відповідь на появу в підлітків прагнення до нових форм взаємин із батьками та вчителями. Інші розглядають «кризу 13 років», як пряме відображення процесу статевого дозрівання, мало пов’язане з особливостями виховання, а треті вважають, що така криза взагалі не є обов’язковою, і в бать ох підлітків її просто не може бути.
Сутність кризи полягає в глибокій, якісній зміни всього процесу психічного розвитку людини, а не в якихось яскравих зовнішніх вираженнях цієї зміни.
Виокремлюють такі виражені симптоми зазначеної кризи:
1. Зниження продуктивності навчальної діяльності навіть у тих сферах, де підліток обдарований. Регрес проявляється під час виконання творчих завдань, а здатність виконувати механічні завдання зберігається.
2. Негативізм. Підліток ніби відштовхується від навколишнього середовища, він схильний до сварок, порушень дисципліни, переживаючи водночас внутрішнє занепокоєння, невдоволення, прагнення до самотності та самоізоляції.
Найважливішою ознакою підліткового віку є становлення самосвідомості.
Самосвідомість підлітка характеризується передусім почуттям дорослості. Об’єктивної дорослості в підлітка ще немає. Суб’єктивно ж така дорослість виявляється в наступному:
1. В емансипації від батьків. Підлітки прагнуть, незалежності, суверенності, поваги до своїх таємниць. Виокремлюються «сфери впливу» батьків і однолітків. У питаннях стилю одягу, зачіски, часу повернення додому, способів організації, дозвілля, вирішення шкільних і матеріальних проблем підлітки щораз більше орієнтуються на однолітків, а не на батьків. Однак у ставленні до фундаментальних аспектів соціального життя основним усе ж таки залишається вплив батьків.
2. У новому ставленні до навчання. У підлітків розвивається прагнення до самоосвіти, причому часто не пов’язане з навчанням у школі. Багато хто стає байдужим до оцінок. Часто спостерігається розходження між інтелектуальними можливостями й успіхами у школі: можливості високі, а успіхи низькі.
3. У романтичних стосунках з однолітками іншої статі. Тут має значення не так сам факт симпатії, як форма стосунків, скопійована від дорослих (побачення, розваги тощо).
4. У зовнішньому вигляді й манері вдягатися.
Потреба - внутрішній стан психологічного браку чого-небудь, проявляється у вигляді бажань, потягів, прагнень. Виникають у результаті відсутності чогось необхідного для людини. Задоволення потреб має яскраве емоційне забарвлення: залежно від того, наскільки результат збігається з бажанням. У міру задоволення одних потреб у людини виникають інші, що дозволяє стверджувати про їхню необмеженість та постійність.
Потреби
Об’єктивні Суб’єктивні
забезпечення процесів
життєдіяльності та розвитку - особисті бажання;
- мода;
- хизування тощо
«Піраміда потреб» Абрахама Маслоу
Основна суть концепції Маслоу – це ієрархія потреб людини, задоволення яких відбувається поступово: від нижчих до вищих.
Тільки задовольнивши базові, фізіологічні потреби, індивід переходить до задоволення вищих потреб – у визнанні і само актуалізації. Теорія Маслоу (пірамід потреб) зазнає змін тільки в тому випадку, якщо суспільство встановлює пріоритет тих чи інших цінностей, називаючи одні потреби «поганими», а інші – «хорошими» або «нейтральними». Тому в деяких соціумах під заборону потрапляють сексуальні бажання або прагнення до збагачення.
Відеоматеріали для перегляду:
Домашнє завдання:
Опрацювати параграф 13 с. 55-56.
Підготувати інформаційне повідомлення про А. Маслоу.
Немає коментарів:
Дописати коментар